Salgs og leverings betingelser for www.cutie.no

 

Kontakt oss

Du kan alltid kontakte oss vedrørende spørsmål eller kommentarer. Ring oss på  +4745111983 eller +4752226840. Du kan skrive til oss på  kundeservice@cutie.no

Cutie sin adresse er Nappatjørn 59, 5563 førresfjorden, Norge,  Org nr 999 198 562.

 

Generelt

Salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra www.cutie.no og til forbrukere. Salgsbetingelsene ligger på siden og du som kunde er ansvarlig for å lese disse, men vi legger også de med i ordrebekreftelsen, og ihht loven komme angre skjema med i pakken du har bestilt, dette er det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Betingelsene kan endres uten varsel, og kunden anbefales derfor å sette seg inn i dem ved hvert kjøp.

Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.cutie.no er bare tilgjengelig på norsk,for å få det på  engelsk må en be om å få ettersendt ta kontakt på kundeservice@cutie.no

– For å kunne handle på www.cutie.no må du ha fylt 18 år.
– Er du under 18 år må du få en myndig person til å foreta handelen for deg.
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.

Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, skal dette bli oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS) eller brev.

 

  1. Parter

Selger: Tor Arne Knutsen

Navn på sida: Cutie

Firmanavn: Tor Arne Knutsen Trading og import

Kontakt adresse: Nappatjørn 59, 5563 førresfjorden

E-post:kundeservice@cutie.no

Telefon nummer: +47 52226840, +47 45111983, +4792217651, +4740499214

Organiasasjonsnummer: 999 198 562

 

Videre blir www.cutie.no  benevnt som ”vi” eller ”oss”. Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir videre benevnt som ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.

 

  1. Trygg handel

Vi her her for dere og vil gi dere en trygg, enkel handel. For å lese mer om sikker ehandel se under, les igjennom salgs og leverings betingelsene, og lure du på noe ta kontakt med oss enten på kundeservice@cutie.no eller 92217651/40499214, se åpningstider.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personalopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Vennligst se linkene nedenfor for mer tips og råd: www.forbrukerombudet.no  
www.forbrukerportalen.no
www.lovdata.no  

Se personvern for mer info om cookies.

 

  1. Åpningstider

Kundeservice mandag til fredag 08-16. Stengt på helidager.

Vi svare på mail innen et døgn.

Email: kundeservice@cutie.no

Telefon nummer: 92217651/40499214

 

  1. Gjennomføring av kjøp i Nettbutikken

For at du skal føle deg trygg på hvordan man bestiller/handler i vår nettbutikk, har vi beskrevet kjøpsprosessen, som består av følgende punkter:

Dette må du utføre:

Eventuell registrering

Bestile varen

Kontroll av bestillingen

Valg av forsendelses- og betalingsmåte
Betaling

Bekreftelse av bestillingen
Etter på må du sjekke din epost, at bekreftelses eposten er kommet fram og stemme med det du bestilte.

Når du mottar pakken, sjekke at pakken er hel og uten skader.

 

Sist men ikke minst, kos deg med produktet/produktene

Dette utføre vi:
Eventuell registrering
Kontroll av bestillingen
Bekreftelse av bestillingen
Sending av ordrebekreftelse og salgs og leverings betingelser.

Sender med angreskjema med pakken.

Sender pakken.

 

  1. Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server. Det forutsettes at kunden har gitt riktige opplysninger om e-postadresse og fysisk adresse.
Vi leverer kun til myndige personer med bostedsadresse i Norge.

Men hvis bestilingen er av en art der vi burde ha innsett at der var tastefeil/skrivefeil så kan en trekke seg fra avtalen. Samme gjelder hvis vi har skrivefeil, taste feil der kunden helt klart burde ha sett at dette er for godt til å vær sant så kan vi trekke handelen.

Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss(utenom som nevnt tastefeil som en burde ha skjønt) i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 11.3

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg med salgsbetingelsene. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss som du kan akseptere eller du kan takke nei til, men du er ansvalig for å lese igjennom ordre bekreftelsen og gi oss beskjed innen rimlig tid vis disse ikke stemmer overens.

Du har rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, se pkt. 6.

  1. Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet.

Vi bruke lager program sammen med POS system og alt er tilknyttet samme system, så vi gjør alt hva vi kan for å minske sjansen for utsolgt eller feil, og beklage på det ytterste vis dette skjer, og vi vil hjelpe deg og fikse dette så raskt og smertefritt for deg som muligt.

Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

 

7.Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

Det er ditt ansvar å sikre at varene er tilstrekkelig egnet til dine behov, og at de oppfyller dine individuelle krav. Vi garanterer ikke for at varene vil oppfylle dine individuelle krav. Du godkjenner at varene er standard og ikke fremstilt for å passe spesielt til de krav du måtte ha.

 

Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer.
Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

 

Farger 

Vi kan ikke garantere at fargene du ser på din skjerm gjengir de faktiske plaggenes farge helt nøyaktig. Fargene som gjengis avhenger av brukerinnstillingene.

 

  1. Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, unntatt porto, frakt og emballasje.

(Vareleveranser til Svalbard eller Jan Mayen selges uten tillegg av merverdiavgift men tilegg på frakt vil forekomme)

  1. Betaling

Hos oss handler du bekymringsfritt, det vil si:

-Vi bruke autorisert kortselskap, paypal, postoppkrav eller klarna så du er alltid sikker på at betalinga skjer slik den skal.

-Vi har de kjempe gode levering og retur muligheter, vi bruke retthjem, som gjør dette enklere for deg, les mer under frakt.

-Alle produkter som ikke av hygeniske årsaker er plombert, kan prøves hjemme, og sendes i retur.

 

Måter å betale på er:

Kredittkort eller debetkort

Oppkrav

Paypal

Faktura

Delbetaling

 

Kredittkort eller debetkort

Du må oppgi betalingsopplysningene dine når du legger inn bestillingen med et gyldig kreditt- eller debetkort (VISA eller MasterCard). Det aktuelle beløpet blir umiddelbart holdt av på kortet ditt, men det vil ikke debiteres før varene er sendt. Cutie forbeholder seg retten til å sjekke kreditt- eller debetkortets gyldighet, kortets kredittstatus opp mot bestillingsverdien og hvorvidt kjøperens adresseopplysninger er korrekte. Vi kan komme til å avvise bestillinger basert på det vi finner i disse kontrollene.

Vi jobber med et autorisert kortselskap som håndterer alle kortopplysninger. Ingen kortopplysninger håndteres av oss. Overføringen er naturligvis kryptert. Alt for kundens sikkerhet.

Postoppkrav

Vi sender varer på postoppkrav. Ved bruk av postoppkrav betaler du ingenting før du henter ut orderen på postkontoret. Dette koster 89kr itillegg til frakten. Ved uavhentet ordre faktures du med 395kr.

Paypal

Paypal er en av verdens sikreste betalingsformidling på nett. Du trenger ikke å ha en konto hos PayPal, bare et gyldig Visakort eller Mastercard. Betalingsinformasjonen blir sendt kryptert slik at ingen får se ditt kredittkortnummer gjennom betalingsprosessen. Orderen vil ikke bli registrert før du har gjennomført betalingen. Varene vil da bli sendt etter at vi har mottatt betalingen. Du trenger ikke ha eller opprette PayPal-konto for å betale med kort, selv om betalingen skjer på Paypal sine sikre sider. Itilleg til enkel betaling få en kjøpsbeskyttelse med på kjøpet.
Hvis du har problemer med bestillingen, vennligst gi beskjed (med kontaktskjema).
Så skal vi hjelpe deg på best mulig måte.

 

Paypals kjøperbeskyttelse

Hvis du har kjøpt noe på nettet, som ikke kommer fram eller som er veldig forskjellig fra selgerens beskrivelse, kan vi refundere deg for hele kjøpesummen, inkludert fraktkostnaden. Kjøperbeskyttelsen dekker nettkjøp på en hvilken som helst nettside så lenge du betaler med PayPal og kjøpet oppfyller betingelsene.

 

Betaling med Månedsregning

Faktura

Velger du faktura som betalingsmåte blir det foretatt en enkel kredittsjekk av dine personalia.
Det er vår samarbeidspartner Klarna AS som har ansvar for å følge opp betaling av faktura.
Vær oppmerksom på at du mottar fakturaen på e-post, det er derfor svært viktig at du taster inn riktig e-postadresse.

 

Det er lurt å sjekke innboksen etter at kjøpet er gjennomført for å se om du har mottatt en ordrebekreftelse.
Har du mottatt ordrebekreftelsen kan du være trygg på at du har tastet riktig e-postadresse.
Ta kontakt med kundeservice@cutie.no dersom du ikke har fått ordrebekreftelsen på e-post.

Klarna Faktura
Når du betaler via Klarna faktura, handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon, og du betaler alltid etter at du har fått varene dine.
• Få alltid varen hjem før du betaler
• Betalingstid – alltid 14 dager
• Fakturaen sendt til din e-post.
• Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon
• Alltid 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven
• Last ned fakturaene dine fra klarna.se
• Mulighet for delbetalinger

Velger du å betale med faktura foretas en kredittsjekk på personnummeret ditt. Det blir også kontrollert at personnummer og folkeregistrert adresse stemmer overens. Dette er for å forsikre oss om at personen virkelig er den han/hun utgir seg for å være. Vi gjør dette for at du som kunde skal føle deg trygg når du handler hos oss. Faktura forfaller innen 14 dager. Ved manglende betaling sendes skriftlig varsel om inkasso. Overholdes ikke denne fristen vil inkasso bli iverksatt. Ved forsinket eller manglende betaling påløper renter, inkasso- og purregebyr i samsvar med forsinkelsesrenteloven og inkassoloven. Vi forbeholder oss også retten til å foreta en kredittvurdering. Hvis du oppdager feil ved fakturaen, vennligst kontakt Klarna på www.klarna.no eller på tlf 21 01 89 90.

Ved betaling på faktura tilkommer en fakturaavgift på 59 kr.

Delbetaling

Betalingsmåten for deg som selv vil velge hvor mye du betaler hver måned. Sammen med vår eksterne partner Klarna, tilbyr vi nå dette:
– Få alltid varen før du betaler.
– Betal fra kr 95/mnd eller 1/24 av totalbeløpet på beløp opp til 50.000 kr.
– Du behøver ikke å gi ut bankkortopplysninger. Personnummeret ditt brukes for å kontrollere om kjøpet skal godkjennes. Beskjeden får du rett etter at vi har bekreftet bestillingen din.
– Alle kjøpene dine samles på én konto og på én faktura. Det bety at du har en konto uansett
– Handle nå – betal i slutten av neste måned!
– Én fakturaavgift på kr 59, uansett antall kjøp.
– Du kan når som helst avslutte delbetalingen din ved å betale inn det resterende beløpet på kontoavtalen din.
Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 150,-, for å dekke våre utlegg.

Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.
Ved forsinket betaling påløper renter i samsvar med Forsinkelsesrenteloven (lov om renter ved forsinket betaling med mer). Rentesatsen fastsettes av Finansdepartementet to ganger årlig.

  1. Levering og forsinkelse

Cutie bestreber å ha varer på lager for umiddelbar levering, varen skal vær pakket og sendt i løpet av tre virkedager men vil normalt bli pakket samme dag vis bestilinga er før kl 11, og da blir den sendt fra lageret i Haugesund den dagen, vis seinare blir den sendt påfølgende virkedag, i salgsperioder og andre perioder med høy aktivitet kan leveringstida bli noe forlenger, tiden det tar etter at pakken har forlatt oss og det er  transport selskapet som  har pakken, vil leveringstid variere etter hvilken løsning du har valgt som levering over natta, ordinær på døra(post kassen).

7.1 Info leveranse:

Når pakken forlate oss vil du motta en e-post.

NB: Ved levering av varen kan du være forpliktet til å kvittere ved leveransen. Du aksepterer å undersøke varen for å finne mulige tydelige feil, defekter eller skader før du kvitterer for leveringen

Du skal beholde kvitteringen for den varen som er blitt levert, hvis det skulle oppstå fremtidige diskusjoner med oss.

 

Vi leverer i vår standardforpakning, tilpasset størrelsen på din ordre.

 

Cutie er imidlertid prisgitt våre leverandørers produksjon av de til enhver tid tilbudte produkter. Cutie vil således ikke være ansvarlig for eventuelle forsinkelser i leveransen som skyldes forhold utenfor vår kontroll, herunder produksjon eller lanseringer av nye produkter som medfører stopp i levering av det tilbudte produkt. Vi skal derimot ta dette produktet av siden så snart vi blir oppmerksom på dette.

Dersom nye produkter lanseres og vi må bestile fra lager hos levrandørene og vi kun får fatt i det nye produktet vil kjøper bli tilbudt disse istedenfor det opprinnelige produktet, og disse vil enten være bedre kvalitet eller tilbys til en rimeligere pris enn opprinnelig produkt. Erstatning for eventuelle forsinkelser vil ikke bli gitt, men en kan kanselere bestilingen.

7.2 Vis vi ikke greie å levere til rett tid

Vis det tar over tre døgn å sende pakken fra oss, vil du bli kontaktet og reglene for forsein levering  vil gjelde.

Dersom vi ikke kan levere varen til avtalt tid( det som blir oppgitt av posten/ eller annen transportør eller 3 virkedager hos oss), skal kjøper umiddelbart informeres om forsinkelsen og om nytt leveringstidspunkt. Dersom kjøperen aksepterer forsinkelsen, vil det nye leveringstidspunktet være korrekt levering.

7.3 Feil ved levering

Iblant blir det dessverre feil, og da skal vi selvfølgelig utbedre feilen så godt vi kan.

Dersom din vare er skadet ved levering er det viktig å melde ifra om fraktskaden til oss på kundeservice@cutie.no eller 55226840 innen 3 virkedager fra mottakelsen av varen. Synlige skader skal være anmerket på utleveringsbilaget.

Dersom forsinkelsen skyldes selgers forhold, og forsinkelsen vil medføre klare ulemper så gir vi pengene tilbake. I det omfang det er tillatt ved lov, står vi ikke til ansvar for noen tap, erstatninger, omkostninger, skader eller utgifter i forbindelse med for sen levering.

7.4 Overdragelse

Cutie forbeholder seg retten til å overdra ethvert betalingskrav, herunder betalingsavdrag som er oppstått i forbindelse med varelevering, til tredjeparter.

7.5 Force majeur

Selger er ikke ansvarlig for forsinkelse som følge av Force majeur eller andre forhold utenfor våres kontroll.

Er Cutie forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den. Ved brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er cutie fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

7.6. UAVHENTEDE PAKKER

Forsendelser som ikke blir hentet av mottaker innen fjorten (14) dager returneres til cutie.  I slike tilfeller ilegges du en avgift på 160 kr (NOK) for kostnader i forbindelse med cutie administrasjon, frakt, returfrakt og håndtering. Du som kunde vil motta en e-post fra www.cutie.no  om dette. Uavhentede pakker dekkes ikke av angreretten.

7.7. Retur pakker som er bokka men der transportselskapet ikke får pakken

Vis dere ikke legge pakken der dere skal, glemme, eller av andre grunner ikke gjør det dere skal etter at dere har bokka retur osv så er det en avgift på 400 kr, vis du lure på noe, send oss email: kundeservice@cutie.no. Ring oss for assistanse: 52226840

7.8 Annullering

Vi kan annullere en kontrakt hvis en vare av forskjellige grunner ikke er tilgjengelig. I dette tilfelle vil vi informere deg og refundere din betaling.

 

Vi vil normalt benytte oss av den samme metode til å refundere, som du benyttet ved betalingen av varen. Kunden har rett til å få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet inklusiv frakt innen 14 dager.

 

7.9 Ekstraordinære forhold

Cutie er kun ansvarlig for verditap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis cutie bevise at mangelen skyldes forhold utenfor cuties kontroll, og som cutie ikke med rimelighet kunne vente å unngå eller overvinne følgene av.
Cutie er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra cuties side.
Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

 

 

8.Ditt ansvar:

Etter leveringen går ansvaret for varen over til deg. Men hvis leveringen blir forsinket i forbindelse med kontraktbrudd forårsaket av deg, overdras ansvaret for varen til deg på den dato hvor leveringen skulle ha funnet sted. Fra det tidspunkt hvor ansvaret går over til deg, kan vi ikke være ansvarlige for tap eller ødeleggelse av varen.

 

Det er ditt ansvar å være forsiktig når du åpner varens forpakning så varen ikke skades, særlig ved bruk av skarpe gjenstander.

 

Du skal sørge for at du på det tidspunkt som er angitt av oss kan motta varen på sikkert vis uten unødvendig forsinkelse, dette gjelde de tidene du har oppgidd når du valgte transport måte. Vis du får posten til å holde pakker ut over det som er normal tid før den sendes tilbake, går ansvaret for pakken over på deg.

 

Hvis levering eller avhentning forsinkes p.g.a. din ubegrunnede avvisning av leveransen, eller hvis du ikke (i løpet av to uker etter vårt første forsøk på å levere varen til deg) godkjenner leveringen eller avhenter varen hos posten, budserviceselskapet eller annet transportfirma, kan vi (uten å påvirke andre rettigheter eller andre mulige løsninger for oss) gjøre ett eller begge av følgende:

  1. a) kreve deg for betaling for begrunnede oppbevaringsgebyrer eller andre begrunnede omkostninger som skulle oppstå for oss; eller
  2. b) gjøre varen utilgjengelig for levering eller avhentning og meddele deg at vi øyeblikkelig annullerer den inngåtte kontrakten. I dette tilfelle vil vi refundere det allerede betalte beløp i henhold til den gjeldende kontrakt enten til deg eller til ditt kreditt- eller debetkortselskap, fratrukket våre begrunnede administrasjonsgebyrer (inklusiv leveringsforsøk, etterfølgende tilbakelevering av varen, samt mulige oppbevaringsgebyrer, som du kan lese mer om i punkt UAVHENTEDE PAKKER

 

  1. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.Dette må meldes inn så snart du oppdage det, så vil vi hjelpe deg.

 

  1. Salgspant

Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

 

 

  1. Vis du vil bytte størrelse eller du mot formodning ikke skal vær fornøyd med produktet, du angre så kan du lese mer om hva og hvordan dette skjer under:

Årsakene til at du vil bytte eller retunere produktet:

Bytting

Reklamasjoner

Angrerett

Avbestille

Garanti

 

11.1 Bytte av varer fra nettbutikken

Dersom du ønsker å bytte størelse, ta kontakt med oss så snart som mulig på e-post: kundeservice@cutie.no

Ønsker du å bytte en vare må du gi oss beskjed om dette senest 60 dager fra du mottok varen.
Ønsker du å bytte varen f.eks til annen størresle betaler vi returporto. Ved salgsvarer dekker vi ikke returen, derfor legges ikke returetiketten ved i salgsperioder.

Skriv om du ønsker å bytte varen i en annen størrelse eller om du ønsker pengene tilbake, så behandler vi saken din så snart vi kan.

Er en del vare som ikke kan byttes når plombering er brutt.

Produkter som ikke kan byttes vis plombering er fjernet er:
– Truser (undertøy)

– Produkter med trusedel f.eks body
– Sett hvor truse er en del av settet
– Strømper og strømpebukser,  tights, stay ups, og leggings

– Shapewear og hold in som er direkte på hud, intim del.

 

Ved retur skal generelt produktet være i samme tilstand som du fikk dem i. Produktet skal være ubrukt og orginalemballasje og merkelapper skal henge på.

Produktet sendes tilbake til oss, i originalemballasje og når dere tar kontakt vil vi instruere dere i hvordan dere sende produktet tilbake for bytting.  Se på forsiden under retur for mer instrukser.
11.2 Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)

 

Vi sjekke produktene og streve etter at alt skal vær perfekt, men vis det mot formodning skal vær skade, transport skade, defekt på produktene, så må du gi oss beskjed så fort som muligt, og gjør som følger:

Hvis du vil reklamere på en vare ved å sende den til vår nettbutikk, så setter vi pris på om du først sender oss et bilde på mail til kundeservice@cutie.no

På denne måten slipper du kanskje å sende tilbake en vare, som vi likevel kanskje kommer til å kassere. Dette sparer miljøet og en evt. tilbakebetaling av din reklamasjon går raskere.

Men i noen reklamasjonssaker skal fabrikanten involveres, noe som kan ta lengre tid å løse enn regulære forespørsler eller klager, og da må også produktet retuneres til oss.

 

Vi refunderer rimelige fraktomkostninger du måtte ha i forbindelse med reklamasjonen etter at reklamasjonsretten er berettiget. Hvis returen gjelder deler av bestillingen, refunderes ikke frakt- og eventuell fakturaavgift.
Kontakt oss alltid før du sender en reklamasjon i retur
Dette skjer innen 10 virkedager etter at vi har mottatt og registrert din retur.
Ved kjøp på faktura vil Klarna, vår fakturaleverandør, ta kontakt for tilbakebetaling av din reklamasjon.
Du får en e-post når vi har mottatt returen din, hvilket vanligvis tar en uke. Ved reklamasjon, trekker vi selvsagt ikke fra returfrakten når vi betaler deg tilbake.

Transportskade

Hvis pakken er skadet under transport, kundeservice@cutie.no snarest.
Innsenelse adresse er:

Tor Arne Knutsen trading og import

Nappatjørn 59

5563 Førresfjorden

Tilbake betaling ved reklamasjon:

  • Betaling med kort
    Vi setter pengene inn på kortet ditt. Tilbakebetalingen vises på kontoen din innen et par dager.
  • Betaling med faktura
    Hvis du har betalt fakturaen, vil Klarna kontakte deg via e-post for å innhente kontoinformasjon fra deg. Deretter blir returbeløpet satt inn på kontoen din.
    Hvis du ikke har betalt fakturaen, blir varen du har returnert kreditert fra fakturaen din. Når du skal betale fakturaen etter dette, skal du trekke den returnerte varen fra totalbeløpet.

 

11.3 Angrerett

Du har alltid 14 dagers åpent kjøp når du handler på nettet. 14 dager regnes fra da varen er mottatt.

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.
Av hygeniske hensyn er det ikke mulig å prøve en del av produktene hjemme og så returnere dem, se liste under. Vi plomberer derfor noen produkter, se listen under, før vi sender dem fra oss. 14 dagers åpent kjøp gjelder også for disse, men du må alltid forsikre deg om at du ikke bryter plomberingen før du vet om du vil beholde varen. Produkter som kommer plombert fra oss må ha orginal plombering inntakt for å kunne returneres/ byttes. Angrerettskjema skal vær i pakken du mottar fra oss, det er også tilgjengelig på nett sida så du kan laste det ned.

Produkter som er fritatt fra angreretten/plomberes:
– Truser (undertøy)

– Produkter med trusedel f.eks body
– Sett hvor truse er en del av settet
– Strømper og strømpebukser, tights, stay ups, og leggings

– Shapewear og hold in som er direkte på hud, intim del.

 

Ved retur skal generelt produktet være i samme tilstand som du fikk dem i. Produktet skal være ubrukt og orginalemballasje og merkelapper skal henge på.

Produktet sendes tilbake til oss, om mulig i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet

Ønsker du å heve kjøpet betales returporto av kunden selv.
Send oss gjerne en mail i forkant av din retur eller legg ved angrerettskjemaet du får tilsendt på mail.

  1. Fyll ut angrerettskjemaet som ligger i pakken, eller skriv det utsom pdf her. Vennligst påfør ordrenummeret fra pakkseddelen som fulgte med i pakken din.
    2. Bruk den forhåndsbetalte returetiketten som ligger i pakken. Etiketten skal ikke brukes ved salgsvarer, og følger derfor ikke med i pakken i perioder med sommersalg og vintersalg. Ta kontakt med oss dersom du har fullprisvarer som du ønsker å returnere og mangler returetikett, så vil du få en tilsendt.
    3. Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Send gjerne varen tilbake i posen du fikk varen i. Husk å lukke posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.

Salgsvarer kan ikke byttes.

Se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på kundeservice@cutie.no dersom du har spørsmål.

 

Returadresse:
Tor Arne Knutsen trading og Import

Nappatjørn 59
5563 Førresfjorden

www.cutie.no har ikke ansvar for varer som blir borte under returfrakten.
Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss

11.5  Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille en vare eller bytte størelse, ta kontakt med oss så snart som mulig på e-post: kundeservice@cutie.no

11.4 Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år.
Garantien dekker ikke erstatning av produkter som returneres til oss dersom feilen skyldes slitasje ved normal bruk eller som er forårsaket av misbruk fra kundens side.

Hvis det forekommer defekter på varer du har kjøpt, vil Cutie overholde alle lovpålagte foreskrifter om produktgaranti. Hvis du har en klage angående innlysende materialfeil eller produksjonsfeil på en vare vi har levert, herunder skader påført under transport, ber vi deg informere oss om dette ved å returnere varen til oss uten forsinkelser ved å bruke det ferdigtrykte returskjema som fulgte med varen.

 

 

  1. Personopplysninger

Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. Se eget avsnitt for mer informasjon om vår håndtering av personopplysninger.

 

  1. Behandling av klager

Vi utøver våre forpliktelser ut fra disse generelle betingelser med rimelig omhu og etterrettelighet

 

Vi legger stor vekt på at våre kunder er fornøyde. Du kan kontakte oss når som helst ved hjelp av kontaktopplysninger i kontakt oss eller under parter. Vi vil forsøke å løse dine problemer så snart som mulig og vil kontakte deg ved mottagelsen av eventuelle relevante forespørsler eller klager. I reklamasjonssaker skal fabrikanten ofte involveres, noe som kan ta lengre tid å løse enn regulære forespørsler eller klager

 

I tilfelle av klage vil det hjelpe oss hvis du beskriver begrunnelsen for din klage så nøyaktig som mulig, og i hvert enkelt tilfelle sender oss kopier av bestillingen eller det bestillingsnummer som vi tildelte deg i bekreftelsen eller ordrebekreftelsen. Hvis du ikke har mottatt noen henvendelse fra oss innen fem (5) virkedager, bes du foreta ytterligere forespørsler. I sjeldne tilfeller kan dine e-poster være stanset av våre spamfiltre eller ikke nå oss fordi korrespondansen på annen måte er gått tapt.

Dere kan også ringe oss 52226840

 

  1. Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

Dersom det oppstår tvister i forbindelse med bestillingen skal saken søkes løst ved forhandlinger. Fører forhandlinger ikke fram, skal saken avgjøres av de ordinære domstoler, med mindre partene blir enige om å bringe saken inn til avgjørelse ved voldgift. At en tvist er brakt inn til avgjørelse for domstol eller ved voldgift, fritar i seg selv ikke partene fra å oppfylle sine forpliktelser etter bestillingen. Dersom ikke annet er fastsatt i bestillingen, skal norsk rett legges til grunn for løsning av tvister. Haugesund Tingrett er verneting dersom partene ikke enes om annet sted.

15.Tredjeparts hjemmesider

Vi har ingen kontroll over, og påtar oss ikke noe ansvar for innholdet av hjemmesider, som det linkes til fra vår hjemmeside (med mindre vi står bak hjemmesiden som vi linker til). Disse lenker til hjemmesider er ment som en ekstra service uten noen form for garanti, direkte eller indirekte, for opplysningene i dem. Vi gir ikke noen form for godkjennelse eller anbefaling av tredjeparts hjemmeside, som vi linker til.

 

  1. Vis noen regler strier mot norsk lov, eller hva forvaltningsmyndighetene komme fram til

Hvis noen av disse betingelser viser seg å være ulovlige, ugyldige eller på annen måte ikke kan håndheves på grunn av lovgivningen i Norge hvor disse vilkår er beregnet til å gjelde, så i det omfang og innenfor det felt som dette er ulovlig, ugyldig eller uten rettskraft, skal denne betingelsen adskilles og slettes, og de resterende generelle vilkår skal overleve, forbli i full kraft og virke og fortsette å være bindende og kunne håndheves.

 

 

Du må ikke uten vår tillatelse kopiere innholdet av vår hjemmeside til din egen eller en annen persons hjemmeside.

 

 

  1. Copyrigth av innholdet

Se eget side om copyrigth

Du må ikke uten vår tillatelse kopiere innholdet av vår hjemmeside til din egen eller en annen persons hjemmeside.

 

 

Vi gir deg herved en ugjenkallelig, ikke-eksklusiv, royalty-fri rett til å linke til vår startside fra din hjemmeside, forutsatt at du gjør det på en fair og lovlig måte uten skade for vårt omdømme eller å dra fordel av det. I særdeleshet:

1) du må ikke stille noen garantier eller gi noen erklæringer om oss, våre tjenester eller vår policy, med mindre du har fått vår forutgående uttrykkelige tillatelse;

2) du må ikke si noe som ikke er sant, eller som er misvisende, nedsettende eller fornærmende om oss eller våre tjenester eller vår policy, og

3) du må ikke opplyse om, verken direkte eller indirekte, at vi har godkjent din hjemmeside eller er forbundet med den hvis dette ikke er tilfelle.

Misbruk blir politi anmeldt.

 

18 Webbutikken våres:

Tilgjengelighet, sikkerhet og nøyaktighet

 18.1  Vi bestreber oss på å gjøre hjemmesiden tilgjengelig 24 timer i døgnet. Vi kan ikke holdes ansvarlig hvis hjemmesiden av en eller annen årsak ikke er tilgjengelig i en gitt periode. Vi gir ingen garanti for at din adgang til hjemmesiden er uavbrutt, komme opp på rett tid eller er feilfri. På grunn av internettets natur kan dette ikke garanteres.

Vi er av og til er nødt til å utføre reparasjoner, vedlikehold eller innføre nye funksjoner.

18.2 Vi garanterer ikke at hjemmesiden vil være kompatibel med den hardware eller software, du bruker. Vi er ikke ansvarlige for skader, virus eller koder som kan skade PC-utstyr, software, data eller eiendom som et resultat av din adgang eller bruk av hjemmesiden eller som resultat av å bruke hjemmesiden. Vi er ikke ansvarlige for tredjemanns handlinger.

 

18.3 Vi kan endre eller oppdatere hjemmesiden og alt som er beskrevet på den uten først å gi deg beskjed om det.

 

 

18.4 Selv om vi tilstreber at all informasjon og materiale på hjemmesiden er korrekt, gir vi ingen garanti for at de er fullstendige, oppdaterte, egnet til et bestemt formål og i det tillatte omfang ved lov, påtar vi oss ikke noe ansvar for eventuelle feil eller utelatelser. Dette skal ikke påvirke den forpliktelse vi har inngått med deg i form av en kontrakt om å tilby deg en tjeneste, herunder en forpliktelse, om at vi i henhold til kontrakten må gi deg presis informasjon og rådgivning og som vi kan gjøre gjennom en sikker del av hjemmesiden, som er stilt til rådighet til brukere som benytter en tilhørende adgangskode.

 

18.5 Materialet på hjemmesiden er utelukkende til informasjon og skal ikke gi anledning til noen forpliktelse for oss. Opplysningene på hjemmesiden utgjør ikke et tilbud eller en kontrakt.

 

 

  1. Mislighold eller misbruk av siden, bestilinger, eller annet desturende bruk:

 

19.1 Adgang til hjemmesiden kan suspenderes eller inndras til eller fra deg personlig eller alle brukere midlertidig eller permanent til enhver tid og uten varsel. Vi kan også innføre restriksjoner på mengden og måten hjemmesiden brukes, uten å angi noen grunn. Hvis vi legger restriksjoner på deg personlig, må du ikke forsøke å bruke hjemmesiden under et annet navn eller annen bruker.

 

19.2 Når du vil registrere deg på hjemmesiden, vil du bli bedt om å opprette et brukernavn for å få tildelt passord til din konto. Du skal holde passordet hemmelig og straks underrette oss hvis en uautorisert tredjemann blir kjent med passordet, eller hvis det forekommer uautorisert bruk av din e-postadresse eller din konto eller ethvert annet brudd på sikkerheten, som du er kjent med. Du aksepterer at enhver person som ditt brukernavn eller passord videresendes til, har myndighet til å fungere som din stedfortreder med henblikk på hjelp (og/eller å inngå via) din konto. Vær oppmerksom på at du holdes ansvarlig, hvis du ikke holder passordet hemmelig.

 

19.3 Du skal være registrert med en gyldig personlig e-postadresse som du har adgang til jevnlig, så vi f.eks. kan sende deg administrative e-poster. Alle konti som er registrert med en annens e-postadresse eller med midlertidige e-postadresser, kan uten varsel bli lukket. Vi kan kreve at du validerer konti ved opprettelsen eller hvis vi antar at du har brukt en ugyldig e-postadresse.

 

19.4  Vi forbeholder oss retten til å stenge din konto hvis en bruker utgir seg for å være en anna bruker, bruker falsk land, email eller på annen måte flask informasjon eller forstyrrer hjemmesiden på noen måte.

19.5 for folk som misbruke retur ordninger, bestilinger eller på annen måte prøve å ødelegge for oss, forbeholder vi oss retten til å suspendere, slette eller forhindre bruker å bruke nettbutikken og sidene våres.

 

19.6 Misbruk, svindel osv blir politiandmeldt.